4-nitrofenolu (CAS#100-02-7)
Simboli di Periculu | Xn - Dannusu |
Codici di risicu | R20/21/22 - Nocivo per inalazione, in cuntattu cù a pelle è per ingestione. R33 - Periculu di effetti cumulativi |
ID ONU | 1663 |
4-nitrofenolu (CAS#100-02-7)
qualità
Cristalli gialli chjaru, senza odore. Ligeramente soluble in acqua à a temperatura di l'ambienti (1,6%, 250 ° C). Soluble in etanolu, chlorophenol, etere. Soluble in suluzioni carbonate di metalli caustici è alkali è gialli. Hè inflammable, è ci hè un risicu di splusione di combustione in casu di fiamma aperta, calore altu o cuntattu cù oxidante. U gasu tossicu di l'ossidu di ammoniache hè liberatu da a separazione di riscaldamentu.
Metudu
Hè preparatu da a nitrificazione di fenol in o-nitrofenolu è p-nitrofenolu, è dopu siparendu o-nitrofenolu per distillazione di vapore, è pò ancu esse idrolizatu da p-chloronitrobenzene.
usu
Adupratu com'è conservatore di pelle. Hè ancu una materia prima per a fabricazione di tinture, droghe, etc., è pò ancu esse usata cum'è un indicatore di pH per monocromu, cù una gamma di cambiamentu di culore di 5,6 ~ 7,4, cambiendu da incolore à giallu.
sicurità
LD50 orale di u topo è di u rattu: 467mg/kg, 616mg/kg. Avvelenu ! Hà un forte effettu irritante nantu à a pelle. Pò esse assorbutu da a pelle è di e vie respiratorie. L'esperimenti animali ponu causà una crescita di a temperatura di u corpu è u dannu di u fegatu è di i rini. Si deve esse guardatu separatamente da l'oxidanti, l'agenti riducenti, l'alkali è i sustanzi chimichi comestibili, è ùn deve esse mischju.