Cineole (CAS#406-67-7)
cineole (CAS #406-67-7)
Cineole, cunnisciutu ancu 1,8-epoxy-p-monane, hè un monoterpenoide impurtante.
In a natura, l'eucalyptus si trova assai in una varietà di pianti, in particulare i pianti d'eucalyptus anu un altu cuntenutu in olii volatili. Havi un odore speciale è hè spessu usatu in l'industria di spezie è sapori per aghjunghje una atmosfera fresca è fresca unica à u pruduttu, è ghjoca un rolu impurtante in certi dentifrici, chewing gum, fresheners orali è altri prudutti, chì ponu migliurà efficacemente u soffiu. è porta una sensazione rinfrescante.
In u campu di a medicina, l'eucalyptol hà ancu un certu valore medicinale. Hà attività farmacologiche cum'è expectorant, suppressant di tosse, antiinflamatorii, etc., chì ponu aiutà à scaricamentu di sputum è alleviate i sintomi di a tosse stimulendu a mucosa di e vie respiratorie, prumove a secrezione di mucus è u muvimentu ciliare, è hè spessu usata in a formulazione. di qualchi droghe per a tosse è u flemma. Inoltre, u so effettu antiinflamatoriu aiuta à riduce a risposta inflammatoria di e vie respiratorie, chì hà un certu significatu per u trattamentu adjuvanti di l'infizzioni di e vie respiratorie è altre malatie.
In l'industria, l'eucalyptol pò esse usatu cum'è solvente, per via di a so toxicità relativamente bassa è di una bona solubilità, pò ghjucà un rolu in dissolve altri cumpunenti è aghjustendu a viscosità di u sistema in certi prucessi di sintesi chimica è rivestimenti, inchiostri è altri prudutti, cusì à prumove u prugressu liscia di u prucessu di pruduzzioni.