D-mentolu CAS 15356-70-4
Codici di risicu | R37/38 - Irritante per u sistema respiratorju è a pelle. R41 - Rischiu di dannu seriu à l'ochji R48/20/22 - R40 - Evidenza limitata di un effettu carcinogenicu R38 - Irritante per a pelle R22 - Nocivo per ingestione |
Descrizzione di sicurità | S36/37/39 - Portà indumenti protettivi adattati, guanti è prutezzione per l'ochji / a faccia. S36 - Portà indumenti protettivi adattati. S26 - In casu di cuntattu cù l'ochji, lavà immediatamente cù abbondante acqua è cercate cunsiglii medichi. |
ID ONU | UN 1888 6.1/PG 3 |
WGK Germania | 2 |
RTECS | OT0525000 |
Codice HS | 29061100 |
D-menthol CAS 15356-70-4 Information
Fisica
Aspectu è odore: À a temperatura è a pressione di l'ambienti, D-mentol si prisenta cum'è un cristallu incolore è trasparente cum'è agulla, cù un aroma di menta riccu è rinfrescante, chì hè assai ricunnisciutu è hè a fonte di fragranza firmata di i prudutti di menta. A so morfologia di cristalli rende relativamente stabile durante u almacenamentu è ùn hè micca faciule da deformà è aderenza.
Solubilità: Hà una solu solubilità in l'acqua, in seguitu à u principiu di "solubilità simile", hè facilmente solubile in solventi organici cum'è etanol, etere, cloroformu, etc. Questa caratteristica di solubilità determina a manera chì hè aghjuntu in u prucessu di formulazione, per Per esempiu, in i prudutti chì utilizanu l'alcoolu cum'è solvente, cum'è prufumi è prudutti di cura di a pelle, u D-menthol pò esse ben dispersatu è dissolutu, è l'odore di rinfrescante hè liberatu uniformemente.
Punti di fusione è di ebullizione: Puntu di fusione 42 - 44 °C, puntu d'ebullizione 216 °C. U intervallu di u puntu di fusione clarifica e cundizioni di transizione di u so statu di materia vicinu à a temperatura di l'ambienti, è pò esse funnutu in un statu di liquidu ligeramente più altu di a temperatura di l'ambienti, chì hè cunvenutu per u processu sussegwenti. U puntu di ebullizione più altu assicura chì pò esse stabile è ùn hè micca propensu à a perdita volatile in a distillazione cunvinziunali è altre operazioni di separazione è purificazione.
Pruprietà chimica
Reazione Redox: Cum'è un alcolu, D-mentol pò esse oxidatu da un forte agenti oxidante, cum'è a suluzione di permanganate di potassiu àcitu, per pruduce a cetone currispondente o derivati di l'acidu carboxylic. In cundizzioni di riduzzione ligera, hè relativamente stabile, ma cù un catalizzatore adattatu è una fonte d'idrogenu, i so ligami insaturati in teoria anu u putenziale di esse idrogenati è cambià a saturazione moleculare.
Reazione di esterificazione: cuntene una alta attività idrossilica, è hè faciule d'esterificà cù l'acidi organici è l'acidi inorganici per generà diversi esteri mentolici. Questi esteri mentholi ùn solu conservanu e so proprietà di rinfrescante, ma cambianu ancu a so persistenza di l'aroma è l'amichevule di a pelle per via di l'intruduzioni di gruppi di ester, è sò spessu usati in a mistura di fragranza.
4. Fonte è preparazione
Fonte naturale: Un gran numaru di piante di menta, cum'è a menta asiatica, a menta spearmint, attraversu l'estrazione di e piante, l'usu di l'estrazione di solventi organici, a distillazione di vapore è altri prucessi, a menta foglie in l'arricchimentu, a separazione, per ottene prudutti naturali di qualità, favuritu da a ricerca di ingredienti naturali di i cunsumatori.
Sintesi chimica: D-mentol cù una cunfigurazione tridimensionale specifica pò esse custruitu accuratamente per mezu di sintesi asimmetrica, idrogenazione catalitica è altri metudi chimichi fini cumplessi chì utilizanu terpenoidi adattati cum'è materiali di partenza, chì ponu risponde à i bisogni di a produzzione industriale à grande scala è cumpone. per a mancanza di rendiment naturali.
usu
Industria alimentaria: cum'è additivu alimentariu, hè largamente utilizatu in gum da masticare, caramelle, bevande analcoliche è altri prudutti, dendu un gustu frescu, stimulà i recettori di u gustu, purtendu una sperienza di manghjà rinfrescante è piacevule, è rinfurzendu assai l'attrattiva di u pruduttu. in l'estate calda.
Campu chimicu di ogni ghjornu: In i prudutti chimichi di ogni ghjornu, cum'è pasta di denti, collutori, prudutti di cura di a pelle, shampoo, etc., hè aghjuntu D-mentol, chì ùn pò micca solu rinfrescà a mente per l'olfattu, ma ancu furnisce una sensazione calmante istantanea à l'utilizatori per via di u sensazione di rinfrescante prodotta da u cuntattu cù a pelle è e mucosa, è copre u cattivu odore.
Usi medicinali: L'applicazione topica di preparati chì cuntenenu D-mentol pò pruduce un effettu di rinfrescante è anesteticu nantu à a superficia di a pelle, allevià u pruritu è u ligeru dulore nantu à a pelle; I gocce nasali di mentolu ponu ancu migliurà a ventilazione nasale è riduce a congestione è l'inflamazione di a mucosa nasale.